Formland - H09

Nu äntligen skall jag dela med mig av förra söndagens utflykt. Jag var då på Danmarks stora inredningsmässa - Formland i Herning på Jylland. Det blev en lång dag pga resvägen men jag hade riktigt trevligt tillsammans med mina 3 arbetskamrater som jag var där med.
Det var mitt första besök på mässan och det är alltid spännande att se om det är som man tror det skall vara. I mitt fall var det nog som jag trodde storleksmässigt. Kanske lite större. Men å andra sidan var inte alla delar lika spännande som den med alla häftiga varumärken. Där fanns ju massa (om man får säga så..) småskit också..

Givetvis var alla stora danska varumärken där såsom Royal Copenhagen, Holmegaard, Rosendahl, Bodum, Georg Jensen, Menu, Hay, Eva Solo och Stelton. Men också finska Iittala, Skandinaviska Muuto och massa svenska företag.
Jag hittade några fina saker jag vill dela med mig av nedan..

 
Bodum - tvättpåse i flera färger              Menu's smyckesträd finns nu i högre
                                                                               storlek för långa kedjor

 
Hay - fantastiskt fina bord                      Tavla av Poul Pava.


Vinnaren av Formlandpriset 09
!! Babybestick med tjocka skaft och av mjukt gummi.
Supersöta, smarta och bra för nybörjaren. Finns i gul, röd, grön och blå av Tåddler.

 
Jättefina krokar av Hay - Ohook            Söta skärbrädor och smörskål från
                                                                     Malene Helbak.


Menu's mugg av Verner Panton i limited Edition - Gold.
Bild tagen från www.menu.as/dk


Jaa, det var svårt att inte bli inspirerad. Tavlan av Poul Pava har jag sett förr men föll av någon anledning nu. Jag tycker mer och mer om den desto mer jag ser på den och som tur är tycker även min kära sambo likadant, så det är bara till att börja spara..
                   
För dig som vill på inredningsmässa är det snart även dags för Formex i Stockholm den 27-30 augusti. Läs mer om mässan på www.formex.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0