Semester i lugn och ro..

..Jag fick nog sjöns enda gädda. Det var den enda vi fick under hela veckan. Visst, det var varmt och inte fiskesäsong. Men hallå - var 5 andra fiskar tvunga att smaka på betena och sedan hoppa av? Det var lite taskigt faktiskt..

Förlåt för att "senare i veckan" blev näst-nästa vecka :-) Så kan det gå när man har semester. Man skall göra så mycket men plötsligt blir man ineffektiv. Dagarna går ihop med varandra och man kan inte längre svara på vad man gjorde igår.. Om jag skall försöka komma håg var resten av veckan i Fågelkärr fylld av fint väder, goda middagar, sol och bad, polkagrisätande, och misslyckat fiskande.. En riktigt svensk sommarvecka. Det var längesen, senast när jag var liten. Så jag var mycket nöjd.







Väl hemma igen fick vi en soldag i Falsterbo - sista sommardagen kanske? - med en riktigt god ciabatta på Kust som jag älskar. Vi har också sett "sommaren med Göran" på bio som var jätterolig och måste ses. Och som den Malmöbo man är har vi givetvis tagit en liten runda på Malmö-festivalen där jag smakade traditionen Langos för första gången och de var nog sista också då jag inte var sååå glad för det. Dessutom har Karin kommit hit för att hälsa på e hel vecka vilket är jättekul! Det kommer med andra ord bli en mysig sista semestervecka.. <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0