Man skulle kunna tro att jag aldrig kom tillbaka..

..från semestern. Hade jag fått välja hade jag inte heller gjort det. Inte just då i alla fall.
Vi hade det fantastiskt härligt. Våra två första dagar var i Athen där vi hann uppleva hotellpoolen (som svensk har man längtat länge efter sol och bad - eller hur?) Grekisk tapas, smågatorna i Plaka, en promenad runt Akropolis, Syntagma Square och Pireaus hamnen. Sent den andra dagen kom vi fram till Naxos efter 6 timmars båtfärd. Naxos överaskade positivt. Hotellet var supermysigt och familjärt! Områden var fint och stränderna på ön var bättre än vi hade vågat hoppas. Dagarna bestod av sol, bad, souvlaki, gyros, öl & rosévin. Vi hyrde en fyrhjuling för att se fler stränder, Naxos stad och den lantliga delen av ön. 

 






 
Näst sista dagen åkte vi tillbaka till Athen där vi fick se mer av Akropolis och shoppa lite innan vi åkte hem igen på söndagen..





Veckan gick alldeles för fort och det hjälpte inte att vi båda började jobba tidigt direkt dagen efter vi kom hem. Det hade egentligen varit skönt att ha några dagar ledigt efter så man hade hunnit tänka tillbaka lite.. Men snart är det dags för semester igen (vi har redan jobbat 3 veckor sen vi kom hem!!) - min börjar nästa onsdag och Magnus veckan efter. Så det ser jag verkligen fram emot :-) Hoppas bara på fint väder också..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0