Semesterdrömmen

Som jag nämt innan åker vi till en stuga i Fågelkärr - i närheten av Gränna på lördag. Jag ser oerhört mycket fram emot att bara vara hemifrån men ändå i Sverige. Att bo i en 1700-tals stuga som är röd med vita knutar, grillplats, brygga med badplats och roddbåt. Jag ser fram emot att fiska - trots att jag kommer tycka jättesynd om fiskarna, bada, sola (vågar man hoppas på sol?), grilla, dricka rosévin, köpa polkagrisar i Gränna, åka häst-och-vagnVisingsö - se Mullbärsträden och tempelgården med mera.. Väder rapporten ser inte strålande ut men den kanske ändras. Den visar åtminstonde runt 20 grader. 



Stugan hittade vårt resesällskap på http://www.hyrstuga.nu/ . En vecka kostar inte så mycket när man är fyra personer så jag får berätta sen om det var så bra som det låter =)


Gårdshuset

Beskrivning: Charmigt 1700-talshus i två plan. Stort välutrustat kök med matplats. Kylskåp, spis, microugn, varmt o kallt vatten. Övre plan 2 stora sovrum med valv/draperi emellan med soffgrupp, matgrupp, TV och radio. Tillgång till stort badrum med badkar, dusch och WC i närliggande byggnad (10 m). Stor uteplats med möbler, hammock och grill. 30 m till sjön med badvik och stor brygga. Tillgång till roddbåt och canadensare. Flytväst finns. Elmotor kan hyras.


PS. Vem vill vara världens sötaste och vattna våra blommor när vi är borta? Kanske någon som gillar polkagrisar? =)
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är inte så glad för polkagrisar men väldigt glad för dig så jag gör det gärna :-)

2009-07-31 @ 07:35:03
Postat av: Åsa

Då ställer jag upp och äter polkagrisarna, hehe. Jag kan vara vattningssällskap ;)

2009-07-31 @ 12:23:28
Postat av: Evelin

Vad ni är gulliga.. Tack så mycket! Men jag har löst vattningsproblemet med mammas Erik. Men jag tar gärna med polkagrisar hem ändå :) Vi ses snart sötnosar!

2009-07-31 @ 12:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0